Fotogaléria

Náhodný výber z galérie

Náhodný výber z galérie

Aktuálne počasie

dnes, sobota 22. 1. 2022
slabé sneženie 0 °C -8 °C
nedeľa 23. 1. zamračené 0/-5 °C
pondelok 24. 1. jasná obloha -2/-9 °C
utorok 25. 1. slabé sneženie -4/-10 °C

Vyhľadávanie

rozšírené vyhľadávanie ...

Napíšte nám

l

Dátum a čas

Dnes je sobota, 22.1.2022, 12:55:07

Návštevnosť stránky

Návštevnosť:

ON LINE: 1
DNES: 193
TÝŽDEŇ: 2161
CELKOM: 881449

Univerzálny prekladač

Preklad (translations)

English French German Italian Polish Russian Slovak Spanish

Kalendár

Po Ut St Št Pia So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Navigácia

Obsah

Kulturistický oddiel Ondavan

V obci sa nachádza posilovňa, ktorú využívajú najmä mladí chlapci združení od roku 1992 v kulturistickom oddieli "Ondavan".  Zameriavajú sa predovšetkým na program športovej a kondičnej kulturistiky, aj silový trojboj. Dnes má oddiel 20 členov. V čele oddielu stojí predseda M. Jabčanka. V kolektíve kulturistov výnimkou nie sú ani dievčatá, ktoré sa pri cvičeniach zameriavajú najmä na upevňovanie svalstva a zdravia ako takého.

VEKOVÁ HRANICA

 

Kulturistický oddiel Ondavan Tréning so záťažou a akékoľvek jeho variácie sú vhodnou formou cvičenia pre mužov i ženy vo veku od 15 do 50 rokov. Spodná ale i vrchná hranica je stanovená len orientačne. V skutočnosti viac než na kalendárnom veku totiž záleží na “biologických hodinách” a na predchádzajúcej príprave jednotlivca.
 

Z hľadiska najrýchlejšieho rozvoja svalovej hmoty, sily a tvarovania postavy sa najväčšie úspechy dosahujú vo veku medzi 15. a 25. rokom života. V tomto období je vďaka primeranej intenzite tréningu, správnej výžive a započatým hormonálnym zmenám nárast sily tak prudký, že by bolo vhodné cvičencov skôr brzdiť, aby svoj organizmus nepreťažili.

 

Telovýchovní lekári stanovili vek, v ktorom je možné začať so systematickým posilňovaním. Je ním 11. rok života. Keďže v tomto veku ešte nie je fyzický vývoj ukončený, pri tréningu je nevyhnutné dodržiavať zásady primeranosti a postupnosti. Práve preto by najmä mladí začiatočníci, prejavujúci o kulturistiku živelný záujem, nemali podceňovať ani iné športy, ktoré napomáhajú udržiavať dostatočnú pohyblivosť a výbušnosť.

 

Posilňovacie cvičenia, pri ktorých cvičenec prekonáva váhu vlastného tela, rozvíjajú nielen silu, ale aj obratnosť a vytrvalosť a skutočne v každom veku sú podnetom k rozvoju alebo udržaniu svalstva.

 

Zvlášť seniorom treba zdôrazniť, že nikdy nie je neskoro. Starnutie najlepšie oddialite pravidelným cvičením s primerane intenzívnym zaťažením i bez zbytočného prepínania síl. Ženy by nemali zabúdať, že práve silové cvičenia sú jedinou účinnou prevenciou v ich márnom boji s osteoporózou. Treba sa len vzoprieť vlastnej pohodlnosti a chcieť. Veď v rozmedzí pár mesiacov možno docieliť ohromný skok v zlepšení vzhľadu, zdravia a sily. A to je predsa lákavá príležitosť.